2012. szeptember 10., hétfő

Könyvélmény X. - Minette Walters: A kaméleon árnyéka

Ezt a könyvet A kezek és fogak erdejével együtt vettük, potom 500 Ft volt. Engem elsőre nem annyira fogott meg a hátulján lévő szöveg, de Bálint rádumált hogy olvassam már el. Az első nagyjából 30 oldal olvasása után valami nagyon fura érzés fogott el, aztán megfejtettem mi az: évek óta nem olvastam olyan könyvet (talán 1 kivétellel), ami a jelenben játszódik. A legtöbb általam olvasott könyv fantasy, utópia, vagy csak simán besorolhatatlan. A másik érdekesség, hogy 15 éve nem olvastam krimit. És ez bizony keményen az. :) 

(kép: innen)

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!

A történet főszereplője Charles Acland, aki brit hadnagyként Irakban szolgált. Egy támadás következtében elveszti két társát és nagyjából a fél arcát. A történet ott kezdődik, hogy a kórházban lábadozik. Fejsérülése miatt folyamatos migrén gyötri és eléggé antiszociális lesz. Miután kiengedik a kórházból csak csapódik ide-oda, aztán összebarátkozik egy leszbikus birkózó testalkatú háziorvossal. Közben Londonban egy sorozatgyilkost keresnek, és Acland valahogy mindig keresztezi a nyomozás útját, hirtelen természete és a viselkedése miatt gyanúba is keveredik. 

A történetről többet nem mondok, eléggé izgalmas, letehetetlennek nem mondanám, de a végét tényleg faltam, nem tudtam addig elaludni amíg ki nem olvastam. :) Ami nagyon tetszik, hogy nem teljesen folyamatosan van írva, a történet bizonyos részeit úgy meséli el az írónő, hogy a kórházi jelentést, az újságcikket vagy a rendőrségi jegyzőkönyveket szúrja be a történetbe. 

Próbáltam tippelgetni hogy mi lesz a végkimenetel, nem jött be, úgyhogy az ítéletem: jó könyv! :) És nagyon jó volt végre egy olyan történetet olvasni ami a könyv végén le is zárul, már egy ideje csak trilógia-részeket olvastam és azoknak mindig hiányzik a nagy feloldozás a végéről. 

Őszre egy csésze teával (mégiscsak brit az írónő) és pokróc alá kuckózva tökéletes olvasmány. Mondanám a kandallót is, de hát az nekem nincsen és gondolom nektek sem nagyon. :)

Ti mit olvastatok utoljára? Szeretitek a krimiket? Olvastátok már ezt a könyvet? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése