2013. február 10., vasárnap

Diétás feketeerdő torta

Ezt a tortát már másodjára készítettem el, először még tavaly Bálint szülinapjára, most pedig előnévnapjára. :) Elsőre annyira nem sikerült jól, de tudtam mik voltak a problémás részek így magabiztosan vágtam bele másodszorra is. Lilla blogján találtam egyébként a receptet, érdemes nála szétnézni, nagyon finomakat szokott készíteni.



Hiába életmódváltás meg fogyás és társai, egyszerűen nem vagyok hajlandó megvonni magunktól a finom dolgokat, kisebb módosításokkal (és nem orbitális mennyiségekben) mindent megeszünk most is. Ez a recept  abszolút belefér szerintem, minimális szénhidrát van csak benne. 


A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


Hozzávalók:
Tésztához:

  • 6 db tojás
  • 4 evőkanál teljes kiőrlésű liszt
  • 6 teáskanál cukornak megfelelő édesítőszer
  • 1 dl olaj
  • 2 teáskanál kakaópor
  • 1 csomag sütőpor
Krémhez:
  • 1 nagy üveg meggybefőtt
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 teáskanál cukornak megfelelő édesítőszer
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
Elkészítés:

Elsőre kicsit soknak tűnik a tennivaló és a hozzávaló, de elképesztő egyszerű tortáról van szó, fél óra alatt el is készíthető. Legelsőként előmelegítem a sütőt 220 °C-ra. A tojásokat kettéválasztom, a sárgákat egy kis bögrében gyűjtöm, a fehérjét egy nagy habverős edénybe teszem. Kimérek minden hozzávalót és elérhető közelségbe helyezem, hogy egy kézzel habverés közben oda tudjak mindenért nyúlni. Mielőtt nekiállok a piskótának egy kapcsos tortaformát kivajazok és kilisztezek, hogy azonnal tudjam önteni a tésztát ha készen vagyok.

A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem, majd egyesével beledolgozom a tojássárgákat. Szintén habverővel belekeverem az édesítőszert, az olajat, a lisztet és a sütőport. Én márványos tésztát akartam csinálni, talán látni is a képen, ezért mikor a kakaó kivételével már minden benne volt én a tészta egy részét átöntöttem egy kisebb tálba, és csak a maradékba dolgoztam bele a kakaóport. Ezután így beleöntögettem a tésztát a tortaformába és betettem sülni. 

Míg a tészta sül megcsináljuk a krémet. :) A meggybefőttet lecsepegtetem, levét egy mikrózható tálba teszem és csomómentesre keverem a vaníliás pudingporral, hozzáteszem az édesítőszert. Mikróban addig melegítem míg össze nem sűrűsödik, én viszonylag gyakran kivettem és kevertem rajta egyet, hogy biztosan lássam mikor lesz tökéletes. Mikor puding állagú lett összekeverem egy nagy tálban a meggyel és készen is vagyok. 

A piskóta nagyjából 15 perc alatt lesz kész, tűpróbával ellenőrizzük hogy áll mielőtt kivennénk. Miután megsült hagyjuk egy kicsit hűlni, majd tegyük át egy tortatányérra és vágjuk ketté. A tejszínt verjük a habfixálóval kemény habbá (ebbe is tehetünk kis édesítőszert ha szeretnénk). Az alsó tortalapra pakoljuk rá a meggyes pudingot, majd simítsuk a tetejére a tejszínhab 1/3-át. Erre jöhet a tészta felső része, ezután pedig az egész tortát szépen bevonjuk a maradék tejszínnel. Reszelhetünk rá étcsokit, vagy félretehetünk pár darab meggyet a dekorációhoz, én most ezzel nem szórakoztam, magunknak készítettem, de ha vendégek jönnének lehet többet pepecselnék a külcsínnel. 


1-2 hűtőben töltött óra után fogyasztható. :) Nagyon egyszerű és finom tortáról van szó, könnyen lenyűgözhetőek vele az emberek, mert sokkal bonyolultabbnak tűnik mint amilyen valójában. 

Ti szeretitek a feketeerdő tortát? Szoktatok otthon készíteni?

2 megjegyzés:

  1. Hm! Finomnak és egyszerűnek tűnik!
    Az lenne csupán a kérdésem, hogy hány cm-s tortaformához van a recept?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elvileg 20, az enyém 23 centis de így is szép magas lett. :)

      Törlés