2013. szeptember 13., péntek

Kakaós csiga

A kakaós csiga abszolút a kedvenc péksüteményem. Néha még engedek a csábításnak és veszek, de jobban szeretek ilyesmiket itthon sütni. Sokszor próbálkoztam már az elkészítésével, de sosem találtam még olyan receptet, ami igazán jó eredményt hozott volna. A legtöbb tészta a sütőben nagyon kiszáradt, a töltelék pedig szinte mindig a kakaópor + kristálycukor kombináció volt, ami nekem tekerés és felvágás közben kihullik. Az ihletet az újbóli próbálkozáshoz a nővéremnél talált fahéjas csiga receptje adta. Első körben azt is csináltam meg (isteni lett egyébként), aztán kicsit később kattant be, hogy miért ne csinálhatnám ugyanezt a kakaós töltelékkel is? 



Véletlenül kifelejtettem az eredeti receptben található tojást a tésztából, de nem lett tőle rosszabb a végeredmény. :)

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 375 ml tej
  • 10 dkg margarin/vaj
  • 7,5 dkg kristálycukor
  • 65 dkg liszt
  • 1 csomag szárított élesztő
  • csipet só
  • 1 csomag vaníliás cukor
A töltelékhez:
  • 12,5 dkg vaj/margarin
  • 10 dkg cukor
  • 3 evőkanál kakaópor
Elkészítés:

Egy edénybe beöntöm a tejet, hozzáteszem a vajat és a cukrot, majd felmelegítem, hogy a vaj elolvadjon. Nem hagyom hogy nagyon felforrjon, mert kézzel kell majd összedagasztani a száraz hozzávalókkal, és egyrészt minket is megéget, másrészt az élesztőt is megöljük a forró tejjel. 
Míg a tej melegszik a lisztet összekeverem az élesztővel, a vaníliás cukorral és a sóval. Ha még nem olvadt el a vaj kikeverem a tölteléket is. Ehhez csak simán összekavarom a három hozzávalót, ha a vaj túl kemény mehet icipicit a mikróba, de ne folyjon, mert akkor feltekerés közben a csigából ki fog csorogni. Ha a tejes vajas lötty kész, hozzáöntöm a lisztes keverékhez, majd kézzel ruganyos állagú tésztává dagasztom. Azonnal mehet is a nyújtódeszkára. Ujjnyi vastagra nyújtom, majd megkenem egész a széléig a tésztát a töltelékkel és szorosan feltekerem. Nagyjából 2 centi vastag csigákat vágok és sütőpapírral bélelt tepsibe behelyezgetem őket. 
Érdemes szellősen tenni őket, mert most fognak még csak kelni, nagyjából a duplája lesz majd a végső méret a kiindulásinak. 30 percet hagyom őket kelni a tepsiben, majd előmelegítem a sütőt 220 °C-ra. Mielőtt bemennek sülni, mikróban olvasztok 2-3 evőkanál vajat és azzal megkenegetem a csigákat. Nagyjából 12 perc alatt készre sülnek. 

Frissen nyilván nagyon finomak, de légmentes dobozban lezárva 2-3 napig is elmaradnak és jó ízük/állaguk marad. Nekem ebből a mennyiségből 20 közepes méretű csigám lett. 

Ti szoktatok otthon kakaós vagy fahéjas csigát sütni? Mi a kedvenc péksüteményetek? :)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztán néz ki, biztosan kipróbálom! :) Még sosem sütöttem házilag kakaós, vagy fahéjas csigát, de mindent el kell egyszer kezdeni :)

    VálaszTörlés